A A A

"Stare i nowe gry planszowe"

 

Od września 2017 roku w naszej szkole rozpoczął się projekt realizowany w ramach zadania publicznego gminy Dywity - Nauka edukacja, oświata i wychowanie oraz wzmocnienie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego,  dzięki któremu uczniowie rozwijają umiejętność logicznego i przestrzennego myślenia oraz programowania. Na potrzeby projektu zostały zakupione tablety i gry planszowe.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po godzinie w dwóch grupach: szachiści doskonalą strategię i systemy obrony „królewskiej gry”, rozwijają myślenie abstrakcyjne, poprawiają koncentrację, rozwijają kreatywność i pamięć, a uczniowie klas I – III zdobywają pierwsze szlify w programowaniu przy pomocy gry „Scottie Go”, która rozwija intuicję algorytmiczną, uczy rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie.

Tym projektem szkoła wychodzi naprzeciw pasjom i zainteresowaniom dzieci oraz zapewnia bezpieczny sposób spędzania czasu wolnego. Umiejętności, które nabędą uczniowie w czasie tych zajęć zaprocentują w przyszłości zwiększeniem efektywności w nauce, a w dalszej przyszłości ciekawą pracą i karierą zawodową.

Projekt zakończy się międzypokoleniowymi zmaganiami szachowymi oraz warsztatami z programowania „Jak uczeń przerósł mistrza”, na których dzieci spróbują nauczyć swoich rodziców elementów programowania.

 

DK/HT