A A A

Procedury funkcjonowania szkoły w okresie pandemii

Drodzy uczniowie i szanowni rodzice poniżej przedstawiamy procedury związane z powrotem do szkoły w dniu 1 września 2020 roku.
Będziemy się starali izolować dzieci miedzy klasowo czyli każda klasa to zamknięta bańka. Jedyny punk styczności miedz klasami to korytarz szkolny na przerwach dlatego chcemy aby klasy 4-8 miały na przerwach maski lub przyłbice. Dlatego prosimy o przygotowanie minimum 2 maseczek dla dziecka starszego na dzień. Izolujemy zupełnie najmłodszych czyli klasy 0-3, które będą miały oddzielnie przerwy i posiłki i czas szkolny spędzały w swoich salach. .
Chcemy aby jak najmniej osób trzecich miało wstęp do szkoły dlatego apelujemy aby rodzice nie wchodzili bez potrzeby do szkoły. Jeśli muszą to tylko 1 rodzic z dzieckiem.
Ze względów bezpieczeństwa i zapobiegania zarażeniom ze świetlicy szkolnej będą korzystali uczniowie 1-4 oraz oczekujący na autobus. Dziecko będzie bezpieczniejsze jeśli po lekcjach wróci bezpośrednio do domu.
Jeśli macie możliwość sami dowieść dziecko do szkoły wykorzystajcie to bo w autobusach będzie tłoczno.
Wszystkie szczegóły zawarliśmy w procedurach, prosimy o dostosowanie do wymogów to dla Waszego i naszego bezpieczeństwa, abyśmy jak najdłużej mogli się cieszyć możliwością normalnej nauki w budynku szkoły.
Zarządzenie
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. ks. Walentego Barczewskiego w Spręcowie
w sprawie wprowadzenia procedur postepowania i bezpieczeństwa w związku z wystąpieniem stanu epidemii
Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 6 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910) w zw. z art. 8a ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 59 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE.L. z 2016 r. Nr 119 poz. 1), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1166) oraz w zw. z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1356) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się następujące procedury
1. Wprowadza się wewnętrzną procedurę organizacji przerw oraz dyżurów nauczycieli na przerwach, stanowiącą załącznik 1 do zarządzenia.
2. Wewnętrzną procedurę bezpieczeństwa pracy stołówki i wydawania posiłków, stanowiącą załącznik 2 do zarządzenia.
3. Wprowadza się wewnętrzną procedurę organizacji zajęć lekcyjnych, stanowiącą załącznik 3 do zarządzenia.
4. Wprowadza się wewnętrzną procedurę przeprowadzania dezynfekcji w szkole, stanowiącą załącznik 4 do zarządzenia.
5. Wprowadza się wewnętrzną procedurę wyboru formy kształcenia, stanowiącą załącznik 5 do zarządzenia.
6. Wprowadza się wewnętrzną procedurę postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia objawów choroby COVID-19, stanowiącą załącznik 6 do zarządzenia
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik 1
Procedura organizacji przerw oraz dyżurów nauczycieli na przerwach
1. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
2. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
3. Nauczyciel w klasach 0–III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min. W innych godzinach niż klasy 4-8
4. W klasach 4-8 przerwy są organizowane zgodnie z planem zajęć przyjętym w szkole.
5. Jeżeli pozwalają na to warunki atmosferyczne zaleca się korzystanie przez uczniów w czasie przerw z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły.
6. Uczniowie spędzają przerwy pod opieką nauczycieli dyżurujących.
7. Korytarze oraz obszary są podzielone na strefy, w których w czasie przerw mogą przebywać jedynie uczniowie przypisanego do danej strefy oddziału, z zastrzeżeniem ust. 9.
8. Zadaniem nauczyciela dyżurującego jest dbanie o to, aby uczniowie przebywali w czasie przerw wyłącznie w swoim gronie, bez kontaktu z uczniami z oddziałów przypisanych do innej strefy, aby w miarę możliwości ograniczyć ewentualne rozprzestrzenianie się wirusa.
9. W razie konieczności przejścia przez strefę przeznaczoną dla innego oddziału (np. w celu udania się do strefy wyznaczonej) uczniowie są obowiązani do zachowania dystansu społecznego min. 1,5 m od ucznia innej grupy
11. W czasie przerw na korytarzu uczniowie klas 4-8 zobowiązani są do zakładania maseczki lub przyłbicy




Załącznik 2
Procedura bezpieczeństwa pracy stołówki i wydawania posiłków
1. Personel kuchenny i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć kontakty z uczniami oraz nauczycielami.
2. Odległość między stanowiskami pracy na stołówce szkolnej powinna wynosić co najmniej 1,5 m.
3. Jeżeli zachowanie warunku, o którym mowa w ust. 2 jest niemożliwe, wówczas pracodawca zapewnia środki ochrony osobistej, w postaci masek, przyłbic, rękawic ochronnych, fartuchów.
4. Szczególną uwagę zwraca się na utrzymanie wysokiej higieny stanowisk pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.
5. Posiłki wydawane są z zachowaniem zasady ograniczenia liczby uczniów przebywających jednocześnie na stołówce oraz zasad ograniczenia możliwości ewentualnego rozprzestrzeniania się wirusa. W tym celu:
a) stosuje się zmianowe wydawanie posiłków,
b) w miarę możliwości na stołówce powinni spożywać posiłki uczniowie tej samej grupy,
c) jeśli na stołówce jest więcej niż jedna grupa dzieci pomiędzy grupami zachowana jest odległość a uczniowie oczekujący na wydanie posiłku.
6. Osoba odpowiedzialna za podawanie uczniom posiłków obowiązana jest do przeprowadzenia uprzedniej dezynfekcji powierzchni, na której spożywany jest posiłek, a także sprzętów służących dzieciom do jego spożycia.
7. Po każdym posiłku blaty, stoły i poręcze krzeseł są dezynfekowane przez personel sprzątający.
8. Wielorazowe naczynia i sztućce należy myć w zmywarce z dodatkiem detergentu, w temperaturze min. 60°C lub je wyparzać.
9. Cukier i inne dodatki są wydawane przez obsługę. Uczniowie odbierają porcje i sztućce tylko dla siebie. W kolejce zachowują dystans.











Załącznik 3
Procedura organizacji zajęć lekcyjnych
§ 1
1. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
2. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
3. Uczniowie klas 0-III odbywają zajęcia obowiązkowe w swoich salach unikając kontaktu z innymi oddziałami uczniów.
4. Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
5. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą i dbać o dystans.
6. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
7. W miarę możliwości zajęcia sportowe należy przeprowadzać na otwartym powietrzu.
8. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich sytuacjach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawek i rzeczy.
9. Jeżeli istnieją ku temu możliwości kadrowe, do jednej grupy uczniów przyporządkowani są ci sami nauczyciele.
10. Jeżeli istnieją ku temu możliwości lokalowe, jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali.
11. Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować.
12. W każdej Sali jest udostępniony płyn do dezynfekcji lub możliwość umycia rąk, wywieszone są instrukcja mycia rąk i dezynfekcji.
13. Maksymalna ilość uczniów w klasach 1-8 wynosi 25, natomiast w oddziale przedszkolnym jest uzależniona od powierzchni sali tj.15 m2 na pierwszą 5 dzieci i każde następne dziecko 1,5 m2.
§ 2
Organizacja pracy biblioteki
1. Godziny pracy biblioteki szkolnej ustali dyrektor odrębnym zarządzeniem, uwzględniając potrzeby uczniów w tym zakresie.
2. Książki oddawane przez uczniów są składowane w wydzielonym miejscu, odseparowane od reszty książek i poddawane dwudniowej kwarantannie. W tym czasie nie mogą zostać wypożyczone kolejnym uczniom.
3. Organizacja sposobu korzystania z biblioteki uwzględnia wymagany dystans przestrzenny, czyli min. 1,5 m. odległości między użytkownikami. W celu zachowania wymaganego dystansu społecznego ogranicza się liczbę użytkowników korzystających jednocześnie z biblioteki.

§ 3
Organizacja pracy świetlicy
1. Godziny pracy świetlicy szkolnej ustali dyrektor odrębnym zarządzeniem, uwzględniając potrzeby uczniów w tym zakresie.
2. Ze względu na ograniczanie liczebności dzieci na świetlicę mogą uczęszczać uczniowie klas I-IV oraz uczniowie pozostałych klas jeśli czekają na autobus dowożący dzieci do szkoły oraz oczekujący na zajęcia dodatkowe z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Przed wejściem na świetlicą uczniowie myją lub dezynfekują ręce, środki do dezynfekcji są dostępne w pomieszczeniu świetlicy.
4. Pomieszczenie świetlicy jest wietrzone co najmniej 1 raz na godzinę, w szczególności przed przyjściem wychowanków i po dezynfekcji.
5. Na świetlicy uczniowie korzystają w własnych przyborów w przypadku udostępniania zabawek i gier dla uczniów muszą one być poddane dezynfekcji.


§ 4

Przebywanie w szatniach

1. Ogranicza się liczbę uczniów którzy przebywają w szatniach do 6 osób jednorazowo liczbę dzieci monitorują nauczyciel dyżurujący oraz pracownicy obsługi.
2. W czasie przebywania uczniów w pomieszczeniach szatnie są wietrzone.
3. Po zakończeniu zajęć szatnie są dezynfekowane








Załącznik 4
Procedura przeprowadzania dezynfekcji w szkole
3. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
4. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
5. Przy wejściu głównym do szkoły należy umieścić numery telefonów do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, szpitalnego oddziału zakaźnego i służb medycznych.
6. Przy wejściu do szkoły znajduje się dozownik z płynem do dezynfekcji rąk, z którego obowiązana jest skorzystać każda dorosła osoba wchodząca do budynku szkoły. Zobowiązuje się personel sprzątający do regularnego sprawdzania stanu pojemnika z płynem i uzupełniania go w razie potrzeby. Dozowniki z płynem do dezynfekcji znajdują się również na korytarzu, w klasach na świetlicy i w sali gimnastycznej.
7. Do szkoły bez wyraźnej potrzeby nie mogą wchodzić osoby trzecie i rodzice-wyjątek stanowią rodzice dzieci oddziału przedszkolnego i klasy I w okresie adaptacyjnym, jeśli dziecko nie chce wejść bez rodzica.
8. Należy dopilnować, aby wszystkie osoby trzecie, w tym rodzice uczniów, wchodzące do szkoły dezynfekowały dłonie lub zakładały rękawiczki ochronne, miały zakryte usta i nos oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania.
9. Zobowiązuje się personel sprzątający do regularnego dokonywania prac porządkowych, w tym zwłaszcza czyszczenia ciągów komunikacyjnych, a także dezynfekowania co najmniej dwa razy dziennie powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i pomieszczeniach do spożywania i przygotowywania posiłków. Dezynfekuje się ławki krzesła i powierzchnie dotykowe w klasach 0-3 po skończonych zajęciach w klasach 4-8 każdorazowa gdy zmienia się grupa w klasie . Przeprowadzenie prac porządkowych należy odnotować w karcie monitorowania.
10. Osoba odpowiedzialna za podawanie uczniom posiłków obowiązana jest do przeprowadzenia uprzedniej dezynfekcji powierzchni, na której spożywany jest posiłek, a także sprzętów służących dzieciom do jego spożycia. Po każdym posiłku blaty, stoły i poręcze krzeseł są dezynfekowane przez personel sprzątający.
11. Dyrektor dokonuje codziennego monitoringu prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatur komputerowych, włączników itd.
12. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
13. W sali gimnastycznej podłoga jest myta codziennie a nauczyciel ma obowiązek dezynfekować przybory po zajęciach każdej grupy. Szatnie przy sali gimnastycznej są dezynfekowane po każdej grupie.
14. W pomieszczeniach sanitarnohigienicznych wywiesza się plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcje dezynfekcji.
15. Nauczyciele co najmniej raz dziennie przypominają uczniom o konieczności zachowania higieny, w tym o częstym i regularnym myciu rąk – zwłaszcza po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem oraz po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu. W tym celu przeprowadzają pokaz mycia rąk. Należy również zwracać uczniom uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania, oraz zachowywania dystansu.
16. Przedmioty i sprzęty a w sali oddziału przedszkolnego zabawki znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować.
17. Nauczyciel kończący zajęcia w klasie powinien wietrzyć salę co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, w przypadku dobrej pogody w czasie lekcji.



Załącznik 5
Procedura przetwarzania danych szczególnej kategorii
1. Procedura została opracowana w celu spełnienia wymagań Głównego Inspektora Sanitarnego.
2. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.
3. Potwierdzenie spełnienia warunków, o których mowa w ust. 2 następuje w drodze pisemnego oświadczenia rodziców (prawnych opiekunów).
4. W szkole dokonywany jest pomiar temperatury uczniów zgodnie z zasadami przyjętymi odrębnym zarządzeniem dyrektora. Do pomiaru temperatury jest wymagane uzyskanie zgody rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
5. Przetwarzanie danych szczególnej kategorii, w szczególności dotyczących zdrowia, niewymienionych w przepisach poprzedzających, jest dopuszczalne na podstawie zgody rodziców / prawnych opiekunów ucznia.




Załącznik 6
Procedura wyboru formy kształcenia
1. Niniejsza procedura ma na celu zobiektywizowanie wyboru formy kształcenia – stacjonarnej lub zdalnej w zależności od stopnia zagrożenia epidemiologicznego na obszarze Powiatu olsztyńskiego, na terenie którego ma siedzibę Szkoła Podstawowa im. ks. Walentego Barczewskiego
2. W zależności od tego, czy Powiat olsztyński , na terenie którego ma siedzibę Szkoła Podstawowa im. ks. Walentego Barczewskiego w Spręcowie, został zaliczony do strefy „czerwonej” lub „żółtej”, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1356), dyrektor podejmuje decyzję o rozpoczęciu procedury ograniczenia funkcjonowania szkoły przewidzianej w odrębnych przepisach.
3. W sytuacji niezaliczenia Powiatu olsztyńskiego do strefy „żółtej” lub „czerwonej” w szkole funkcjonuje kształcenie w trybie stacjonarnym. Obowiązują wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół i placówek oświatowych.
4. W przypadku zaliczenia Powiatu olsztyńskiego do strefy „żółtej” dyrektor podejmuje decyzję o przeprowadzeniu procedury wprowadzenia:
a) mieszanej formy kształcenia (hybrydowej) – dającej możliwość wprowadzenia zawieszenia zajęć stacjonarnych grupy, grupy wychowawczej, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego lub całej szkoły lub placówki w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć. Zawieszenie zajęć stacjonarnych oznacza wprowadzenie kształcenia na odległość (zdalnego),
b) kształcenia zdalnego – oznaczającego zawieszenie zajęć stacjonarnych na czas określony i wprowadzeniu w całej szkole kształcenia na odległość (edukacji zdalnej).
5. W przypadku zaliczenia Powiatu olsztyńskiego do strefy „czerwonej” dyrektor podejmuje decyzję o przeprowadzeniu procedury wprowadzenia kształcenia zdalnego – oznaczającego zawieszenie zajęć stacjonarnych na określony czas i wprowadzeniu w całej szkole kształcenia na odległość (edukacji zdalnej).
6. Wprowadzenie formy kształcenia, o której mowa w ust. 4 pkt 1 wymaga uzyskania zgody organu prowadzącego i otrzymania pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
7. Wprowadzenie formy kształcenia, o której mowa w ust. 4 pkt 2 i ust. 5 wymaga uzyskania zgody organu prowadzącego i pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
8. Przed upływem okresu wprowadzenia form kształcenia, o których mowa w ust. 4 i 5 dyrektor może podjąć decyzję o ponownym wprowadzeniu wymienionych form kształcenia na czas określony.
9. W przypadku wprowadzenia w szkole form kształcenia, o których mowa w ust. 4 i 5 dyrektor ustala szczegółowe zasady organizacji nauki zdalnej, zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach szczególnych.




Załącznik 7
Procedura postępowania na wypadek podejrzenia wystąpienia objawów choroby COVID-19
§ 1
1. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
2. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
3. Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną COVID-19.
4. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
5. W razie wykrycia u ucznia podwyższonej temperatury ciała, powyżej 36,8ºC, wychowawca kontaktuje się z rodzicami dziecka (opiekunami prawnymi) w celu odebrania ucznia ze szkoły. Do czasu przybycia rodziców ucznia umieszcza się w odrębnym pomieszczeniu.
6. Jeżeli pracownik szkoły zauważy u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności kaszel, należy umieścić ucznia w odrębnym pomieszczeniu i niezwłocznie powiadomić rodziców (opiekunów prawnych) o konieczności odebrania ucznia ze szkoły.
§ 2
1. Pomieszczenie, o którym mowa w § 1 pkt 6 i 7, zapewnia min. 2 m odległości od innych osób. Pomieszczenie jest wyposażone w środki ochrony osobistej oraz płyn dezynfekujący. Dostęp do pomieszczenia mają wyłącznie pracownicy szkoły oraz izolowani uczniowie.
2. Po każdym użyciu pomieszczenia przez ucznia, u którego podejrzewano wystąpienie objawów choroby COVID-19, pomieszczenie powinno zostać zdezynfekowane przez personel sprzątający przy zastosowaniu wszelkich środków ochrony osobistej.
§ 3
1. W sytuacji odbioru przez rodziców lub opiekunów prawnych odizolowanego uprzednio ucznia należy upewnić się, że nie będzie miał kontaktu z innymi uczniami, pracownikami szkoły lub osobami trzecimi znajdującymi się na terenie szkoły.
2. W sytuacji wystąpienia u ucznia lub pracownika szkoły objawów COVID-19, personel sprzątający powinien przeprowadzić, przy zachowaniu środków ochrony osobistej, dodatkowe czynności dezynfekujące w budynku szkoły. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w placówce procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez inspektorat sanitarny.
§ 4
1. Pracownicy szkoły zostają poinstruowani, że w sytuacji wystąpienia niepokojących objawów choroby zakaźnej COVID-19 powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
2. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych powinien on skontaktować się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, aby uzyskać teleporadę medyczną.
3. W sytuacji potwierdzonego zakażenia SARS-CoV-2 na terenie szkoły należy stosować się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
Z treścią niniejszej procedury zaznajamia się pracowników szkoły oraz rodziców / opiekunów prawnych u